Zadaj pytanie/ Zgłoś się na kurs

Najbliższy termin kursu: 2 października 2015 r.

Fundacja Schenk Institute
ul Kiwerska 2 01-682 Warszawa
e-mail: kontakt@bezdepresji.com.pl
tel: 601 699 400      lub 22 388 36 88

Imię*
E-mail:
Temat
Zadaj pytanie/ Zgłoś się

fundacja logo przezroczyste - stronaOrganizatorem jest Fundacja Schenk Institute powstała w lutym 2014 r. i prowadząca działalność edukacyjną, doradczą
i terapeutyczną mająca na celu promocję:

  • zrównoważonego rozwoju osobistego i zawodowego.
  • idei uczenia się przez całe życie.
  • zdrowego trybu życia i przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym w ty depresji
    i nerwicy lękowej.

portretProwadzącą jest nauczycielka MBSR/MBCT (Mindfulness Based Stress Reduction/ Mindfulness Based Cognitive Therapy), psychoterapeutka  Gestalt, współwłaścicielka firmy doradczo-szkoleniowej Schenk Institute. Jestem też członkiem fundacji Polskiego Instytutu Mindfulness POLIM oraz członkiem Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli MBSR.

O mnie
Od 1991 roku zajmuję się rozwojem dorosłych. Najpierw jako trenerka biznesu
i coach, od 2008 roku jako psychoterapeutka Gestalt, od stycznia 2014 roku jako nauczycielka uważności.

Moje wykształcenie formalne to studia magisterskie w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW, certyfikat trenerski i coachingowy NLP Comprhensive Colorado, dyplom ukończenia szkoły psychoterapii Gestalt w ITG, certyfikat konsultanta MBTI oraz dyplom ukończenia kursu nauczycielskiego
w The Institute for Mindfulness Based Approaches  (IMA), z siedzibą w Bedburgu, (Niemcy).

Praktykę uważności  rozpoczęłam w 2010 roku uczestnicząc w kursie uważności. Od tamtej pory uważność stała się najważniejszym dla mnie czynnikiem rozwoju osobistego i zawodowego. Sama praktykuję regularnie, uczestniczę w odosobnieniach i spotkaniach medytacyjnych. Dzięki praktyce uważności doświadczam większego oparcia w sobie, lepiej rozumiem swoje reakcje, łatwiej i naturalniej radzę sobie z trudnościami życia, moje relacje są pełniejsze i prawdziwsze. A przede wszystkim życie mi bardziej smakuje.

W gabinecie psychoterapeutycznym specjalizuję się w pracy z osobami cierpiącymi na depresje i nerwice lękowe.  Od lat pomagając  poradzić sobie
z rozpaczą, lękami, depresją stosuję podejście oparte na uważności (MBCT). Dzięki uważności klienci skuteczniej potrafią  zapobiegać nawrotom depresji
czy lęku, budować stabilne poczucie własnej wartości, odzyskać radość życia, zbudować satysfakcjonujące relacje.

Prywatnie jestem matką dwojga dorosłych, wspaniałych dzieci, dumną babcią wnuczek i wnuków. Z pasją pielęgnuję swój ogród, uprawiam bieganie, z zapałem eksperymentuję w kuchni zwłaszcza z orientalnymi i wegetariańskimi smakami.

„Nie znam ro­li, którą gram.  Wiem tylko, że jest moja, niewymienna”

 z wiersza Wisławy Szymborskiej „Życie na poczekaniu”

Patronat

polim-logo

 

 

CO TO JEST UWAŻNOŚĆ

Uważność to szczególna  postawa wobec wydarzeń, swoich myśli, doznań
i emocji: otwarta, zorientowana na teraźniejszość i akceptująca. Uważności  można się nauczyć poprzez ćwiczenia uważności ciała, oddechu, dźwięków,  myśli,  emocji lub codziennych czynności.

UWAŻNOŚĆ A DEPRESJA I NERWICA LĘKOWA

W jaki sposób uważność pomaga w zapobieganiu nawrotom depresji i atakom lęku

  • Masz lepszy kontakt ze sobą i wyraźniej dostrzegasz negatywne schematy myślowe. Dzięki temu  możesz świadomie przekierować swoją uwagę nie dając się wciągać w spiralę czarnych myśli.
  • Nawet przy słabszym nastroju dostrzegasz zarówno dobre i złe rzeczy – np. drobiazgi sprawiające przyjemność. Bez uważności depresja i lęk nie zostawiają miejsca na żadne przyjemne doznania czy dostrzeganie swoich zalet.
  • Mając lepszy kontakt ze sobą szybciej dostrzegasz symptomy obniżającego się nastroju i możesz przeciwdziałać zanim będzie za późno
  • Uważność uczy, jak przerwać gonitwę myśli pojawiającą się, kiedy próbujesz gorączkowo zapobiec zagrożeniu lub poradzić sobie z negatywnymi emocjami,
    a ich spirala prowadzi do wyczerpania i coraz gorszego nastroju.
  •  Uważność pomaga dostrzec, że zamiast spychać trudne i niechciane emocje możesz ich doświadczać spokojnie i w efekcie świadomie wybierać swój sposób reakcji na nie.

Kursy MBCT są prowadzone na świecie od 1996. Tysiące ludzi, którzy je ukończyli doświadcza takich rezultatów jak:

  • zmniejszenie lub ustąpienie objawów depresji
  • zmniejszenie lub ustąpienie objawów nerwicy lękowej
  • poprawa jakości snu
  • redukcja stresu
  • obniżenie ciśnienia krwi
  • lepsze, bardziej satysfakcjonujące relacje prywatne i zawodowe
  • większa skuteczność zawodowa (Google z tego właśnie powodu oferuje swoim pracownikom darmowe kursy uważności)
  • ulga w życiu z chronicznym bólem

 METODA UZNANA NA ŚWIECIE  

Brytyjski Narodowy Instytut Badań Klinicznych zatwierdził MBCT jako skuteczną metodę zapobiegania depresji. Obecnie co trzeci brytyjski lekarz rodzinny kieruje każdego pacjenta z  problemami psychologicznymi czy przeciążonego stresem na kurs MBSR (redukcji stresu) lub MBCT (zapobiegania nawrotom depresji lub paniki)

Depresja2Depresja1

Bez depresji i nerwicy lękowej to kurs zapobiegania nawrotom depresji  i atakom paniki oparty na uważności (MBSR/MBCT). Absolwenci tych kursów potwierdzają znaczną, trwałą poprawę swojego samopoczucia w tym: redukcję objawów depresyjnych o 57%, lękowych o 58%, a stresu o 40% (badania Oxford University listopad 2013).

SKUTECZNIEJSZY NIŻ ANTYDEPRESANTYMBCT na dłuższą metę jest bardziej efektywna niż antydepresanty w zapobieganiu nawrotom depresji. Trzy-czwarte uczestników kursu MBCT przyjmujących równocześnie antydepresanty było w stanie trwale odstawić leki w czasie 15 miesięcy (badania  przeprowadzone na próbie 123 uczestników – „Kuyken i inni Journal of Consulting and Clinical Psychology 2008”) MBCT może też zmniejszyć intensywność występowania symptomów  depresji.

ABSOLWENTKA O REZULTATACH

„W jakiś sposób coś zmieniło się we mnie – mojej głowie?, moim ciele? mojej duszy? – i zaczęłam rozumieć(….) Chwila obecna, tu i teraz zaczęła stawać się bardzo bezpiecznym miejscem, wolnym od lęku i pełnym możliwości spokoju.

Co ważniejsze zaczęłam mieć inny stosunek do własnych myśli. One same nie zmieniły się tak bardzo; nadal były to te same przerażające myśli ale mogłam zobaczyć, że są tylko tym – myślami. Nie musiałam już oceniać ich, czy działać pod ich dyktando ani w zasadzie nic z nimi robić.( …) nie były niczym więcej jak  tylko zdarzeniami w moim umyśle, które pojawiają się i znikają. Nie miały już władzy nade mną.”

Julie Myerson  brytyjska pisarka i krytyk    The Guardian 11.01.2014


Dla KOGO? Dla każdego nie potrzebujesz żadnego wcześniejszego przygotowania
Łatwy w NAUCE Jasne instrukcje i ćwiczenia wspierane nagraniami CD
Ćwiczysz w swoim TEMPIE Samodzielnie decydujesz o czasie ćwiczenia między spotkaniami
MATERIAŁY do kontynuacji Pozwolą samodzielnie chronić Cię przed depresją i lękiem, po zakończeniu kursu
OCHRONA na całe życie Trwałe umiejętności, które zawsze będą Cię chronić przed depresją i nerwicą lękową


 

PROGRAM KURSU

Program realizowany jest w formie cyklu warsztatów i trwa 8 tygodni. Uczestnicy biorą udział w spotkaniach grupowych oraz ćwiczą samodzielnie w domu wg instrukcji zawartych w materiałach.

Cały cykl składa się z 11 spotkań:
Najbliższy termin kursu: 2 października  2015 r.

  • dwóch konsultacji indywidualnych – jedna przed rozpoczęciem programu, druga po jego zakończeniu
  • ośmiu spotkań warsztatowych trwających po ok. 2,5 godziny, odbywających się 1 raz w tygodniu
  • dnia uważności – w drugiej połowie cyklu – jeden całodzienny trening poświęcony na 7 godzin praktyki różnych technik oraz wymianę doświadczeń w grupie

 MATERIAŁY I ĆWICZENIA 

Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do pracy indywidualnej w formie podręcznika i nagrań na płytkach CD, Udział w kursie obejmuje ćwiczenia podczas spotkań warsztatowych w grupie pod okiem nauczycielki oraz indywidualne ćwiczenia realizowane samodzielnie pomiędzy zajęciami.

Każdy uczestnik otrzymuje zestaw ćwiczeń przeznaczony do samodzielnej praktyki w domu

(ok. 45 minut dziennie, ich regularne wykonywanie jest ważnym elementem powodzenia udziału w kursie). Uczestnicy mogą liczyć na fachowość i wsparcie prowadzącej zarówno w czasie programu jak również po jego zakończeniu.

Grupa liczy do 10 osób.

Koszt uczestnictwa 990 pln od osoby.

DLA KOGO?

Zapraszamy szczególnie osoby mające za sobą nawroty depresji lub od dłuższego czasu borykające się z nerwicą lękową i atakami lęku/paniki. Ważnym elementem powodzenia kursu jest motywacja do codziennego ćwiczenia pomiędzy spotkaniami (ok. 45 minut dziennie), dlatego też zapraszamy uczestników z taką właśnie motywacją

Warunkiem uczestnictwa w kursie jest  indywidualna konsultacja wstępna. W celu umówienia się na spotkanie indywidualne proszę o wiadomość poprzez e-mail: kontakt@bezdepresji.com.pl